18-04-2018

Presentat l'informe anual de Tebeosfera sobre l'edició de còmics

En el recent Saló del Còmic de Barcelona, ​​Manuel Barrero va presentar l'Informe anual de l'Associació Cultural Tebeosfera (ACyT) sobre la indústria espanyola del còmic. Segons les seves dades la producció de còmics d'humor, siguin costumistes o satírics, va arribar als 259 títols. La xifra representa un 7,4% sobre les 3.507 novetats editades durant l'any 2017. El gènere de més èxit és el dels Superherois amb 1029 títols, un 29,3% del total. Catalunya segueix sent el principal focus d'edició amb una quota de novetats del 81,25%.

L'any 2017 van desaparèixer les revistes "Orgullo y Satisfacción", "El Batracio Amarillo" ", va reduir la seva presència " La Gallina Vasca " i es va editar un nombre solitari de "Illegal Times". El nombre de llibres dedicats a les vinyetes humorístiques no ha crescut. Cal destacar en la producció de l'any passat les aportacions al gènere de l'humor en català, gallec i euskera. Podeu veure l'informe complet en Tebeosfera aquí: